22 juny 54 anys dignificant el barri: balanç i reptes de l’AVV de la Sagrera

El pròxim primer de juliol, l’Associació de veïns i veïnes de la Sagrera complirà 54 anys de vida legal. En realitat, caldria afegir-hi alguns mesos més de vida real. L’entitat, com el conjunt del moviment veïnal barceloní, s’ha guanyat amb escreix el reconeixement com a actor representatiu del barri i com a interlocutora clau davant les institucions públiques, com el Districte, l’Ajuntament o la Generalitat.

El passat 18 de juny es va celebrar l’Assemblea General de l’AVV de la Sagrera. Entre els punts habituals d’aquest tipus de trobades, enguany n’hi ha hagut d’inhabiutal.

Un dels aspectes destacats de l’assemblea ha estat la consolidació de la vinculació entre l’Associació de veïns i veïnes de La Sagrera i La Sagrerina. El projecte, que recentment ha estat reconegut amb la Crida de PropereSS, s’ha incorporat a l’AVV com una comissió de treball, mantenint la seva identitat pròpia i la seva línia de funcionament comunitari.

Aquesta col·laboració reforça els canals de comunicació del barri. D’una banda, la revista en paper Tota la Sagrera continua oferint una mirada més reposada sobre l’actualitat veïnal; de l’altra, La Sagrerina aporta un format digital i immediat que dona visibilitat a les activitats, iniciatives i inquietuds del teixit associatiu i del conjunt del veïnat.

L’Assemblea també va servir per oficialitzar noves incorporacions a la Junta Directiva. En els darrers mesos s’hi ha incorporat en David Liso, que assumeix la dinamització de la presència de l’Associació a les xarxes socials i impulsa el treball en l’àmbit de l’habitatge. També forma part de les noves incorporacions Cristina Raso Boluda, vinculada a la comissió de La Sagrerina.

Els reptes que té al davant l’Associació, com a expressió de la consciència reivindicativa del barri, són nombrosos. Per conèixer-los amb més detall, es pot consultar la Memòria presentada a l’Assemblea, disponible en format digital aquí: Memoria 2025 AVV. També es pot recollir en paper a la Torre de la Sagrera.

De manera sintètica, els principals eixos de treball i reivindicació de cara als propers mesos són els següents:

Pla de treball

Espai públic i transformació urbana

  • Projectes d’enjardinament i definició d’usos de l’espai públic.
  • Urbanització i reordenació de l’entorn de l’estació i millorar la connexió entre barris.
  • Desenvolupament del parc lineal com a gran espai verd estructurant del barri
  • Contribució a la millora dels equipaments i serveis de proximitat.
  • Lluita per l’eliminació de l’amiant al barri

Habitatge i desenvolupament residencial

  • Construcció habitatge, amb especial atenció a l’habitatge protegit
  • Mobilitat i infraestructures
  • Seguiment de les actuacions de mobilitat millorar la connectivitat i l’accessibilitat.
  • Promoció de la mobilitat sostenible, amb especial atenció als desplaçaments a peu, en bicicleta i al transport públic
  • Seguiment de la finalització de les obres de la Meridiana i de la implantació de les noves parades d’autobús
  • Seguiment de la construcció de la nova estació intermodal de la Sagrera.

Equipaments i serveis

  • Obertura del CEM i seguiment de la seva posada en funcionament
  • Seguiment dels centres d’atenció primària (CAPs)
  • Seguiment del CRAE i altres serveis socials del territori
  • Impuls i seguiment de nous equipaments associats al creixement del barri
  • Infraestructures locals i serveis urbans
  •  Seguiment de les infraestructures del barri, com el macropou i el camp de futbol

 

Finalment, es posa en valor que les noves incorporacions a la Junta, així com l’augment de sòcies i socis en els darrers mesos, reforcen la continuïtat d’una trajectòria de més de 50 anys treballant per dignificar el barri i fer-lo més habitable per a tot el veïnat, tant el de tota la vida com el nouvingut.

Més enllà dels acords concrets, l’assemblea d’enguany ha deixat un missatge clar: l’AVV de la Sagrera necessita continuar creixent i renovant-se. La incorporació de noves persones a la Junta Directiva i l’arribada de nous socis i sòcies són una bona notícia, però els reptes que afronta el barri exigeixen una participació més àmplia.

L’habitatge, la transformació urbanística vinculada a l’estació de la Sagrera, la preservació del patrimoni, la mobilitat, els espais verds o la defensa dels serveis públics continuaran marcant l’agenda reivindicativa dels pròxims anys. Per això, des de l’Associació es fa una crida al conjunt del veïnat a implicar-se en la vida comunitària i a reforçar una entitat que, després de més de mig segle d’història, continua treballant per una Sagrera més habitable, cohesionada i participativa.

Les persones interessades poden consultar la memòria completa Memoria 2025 AVV de l’entitat i informar-se sobre com associar-se a través dels canals de contacte de l’Associació Veïnal de la Sagrera.

avvlasagrera.com

Josep Maria Gil

 

No t'ho guardis només per a tu!


Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies