27 juny Continua tancat el nou Centre Esportiu Municipal de La Sagrera i la seva piscina d’estiu.

Les obres fa mesos que estan acabades mentre el barri continua sense poder utilitzar un equipament llargament reivindicat pel veïnat.

La recuperació d’una piscina descoberta al barri ha estat una reivindicació històrica del veïnat. Precisament, en els terrenys on avui s’aixeca el nou CEM La Sagrera ja hi havia hagut antigament unes piscines molt utilitzades pels veïns i veïnes. El projecte va ser rebut amb gran expectació perquè permetia recuperar un espai de lleure, esport i convivència molt estimat al barri.

Segons les previsions inicials, el nou centre havia d’entrar en funcionament el setembre de 2025. Tanmateix, gairebé un any després, les instal·lacions continuen sense obrir les portes per problemes derivats de la gestió municipal i dels processos de licitació.

És inacceptable que un equipament públic completament acabat continuï sense prestar servei a la ciutadania mentre La Sagrera pateix la manca d’espais de refugi climàtic en un context d’emergència climàtica cada vegada més greu.

Les piscines públiques són molt més que un espai esportiu: són un servei essencial per combatre els efectes de les onades de calor, garantir el dret al descans i a l’oci de les famílies i oferir espais accessibles per a infants, joves i persones grans durant els mesos més calorosos de l’any.

Amb la finalització del curs escolar i l’arribada de l’estiu, la necessitat d’obrir la piscina és encara més urgent. Centenars de famílies del barri es veuen obligades a desplaçar-se a altres districtes per accedir a unes instal·lacions que ja haurien d’estar en funcionament.

Per aquest motiu, es demana al govern municipal que resolgui de manera immediata els problemes administratius que impedeixen l’obertura de l’equipament.

Ha costat molts anys de reivindicacions i esforços recuperar una piscina descoberta per al barri. Ara que la infraestructura és una realitat, no podem permetre que continuï tancada.

La Sagrera necessita la seva piscina. La Sagrera mereix gaudir-la aquest estiu.

José Luis Muñoz Díaz

Fotografies AIA Arquitectes

No t'ho guardis només per a tu!


Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies